Złożony i wieloetapowy proces

Wdrożenie systemu ERP

Proces

Największym wyzwaniem podczas wdrożenia systemu ERP jest zwykle wypracowanie nowego sposobu myślenia o funkcjonowaniu firmy. Zmiana technologii jest w tym kontekście drugorzędna.

Wprowadzanie systemu informatycznego do funkcjonującego przedsiębiorstwa jest zawsze zadaniem złożonym.

Wynika to z konieczności pogodzenia reguł działania oprogramowania z obowiązującą w firmie praktyką biznesową. Stąd proces wdrożenia powinien być prowadzony systematycznie, w oparciu o znajomość oprogramowania i specyfiki działalności firmy oraz występujących między nimi zależności. Ma to kluczowe znaczenie dla dalszej pracy całego systemu – jego stabilności i efektywności pracy.

Im większy obszar działalności ma objąć wdrażany system, tym większe jest ryzyko przekroczenia budżetu i wydłużenia czasu wdrożenia. Finansowe konsekwencje błędów popełnionych podczas wdrożenia mogą wielokrotnie przewyższyć wartość samego oprogramowania.

Metodologia wdrożenia wyznacza etapy prac wdrożeniowych, minimalny zakres działania odpowiedni dla każdego z nich oraz oczekiwane wyniki. W połączeniu z elastycznością systemu Graffiti.ERP pozwala to ograniczyć ryzyko i osiągnąć wysoką skuteczność działania w relatywnie krótkim czasie.

Etapy
Przygotowanie wdrożenia

To pierwsza część procesu wdrożenia Graffiti.ERP. Ma za zadanie zbudowanie fundamentu, na którym oprą się wszystkie procedury właściwego wdrożenia.

Przygotowując wdrożenie Graffiti.ERP:
  • Analizujemy sytuację w kontekście systemu informatycznego, omawiamy wybrane rozwiązania, konkretyzujemy wymagania. Ten krok umożliwia lepsze zrozumienie celów, których osiągnięcie stanowi sens zakupu oprogramowania.
  • Przedstawiamy możliwości i zakres funkcjonalny systemu w kontekście działania konkretnego przedsiębiorstwa. W ten sposób weryfikujemy intuicje klienta i tłumaczymy wykorzystanie informatyki w języku korzyści biznesowych. Wynikiem tego kroku ma być decyzja o podjęciu wdrożenia Graffiti.ERP.
  • Wspólnie z klientem tworzymy zespół wdrożeniowy – grupę prowadzącą, członków i administratora (pracownika klienta) oraz określamy zakres obowiązków.
  • Analizujemy infrastrukturę techniczną. Opisujemy strukturę organizacyjną firmy, liczbę użytkowników i wymaganą liczbę instalacji. Przypisujemy zakres funkcjonalny do konkretnych użytkowników.
Zapytaj o ofertę

Mamy wieloletnie doświadczenie i kompetencje w analizie rzeczywistych potrzeb przedsiębiorstw. Co system ERP może zrobić dla Twojej firmy? Skontaktuj się z nami i sprawdź.

Wypełnij formularz

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.

WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux